نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مسئولان دفاتر در هر سازمان و اداره ای به مثابه پیشانی هر دستگاه است، اظهارداشت : مسئولان دفاتر باید با تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به موقع، رضایت مردمی را بدست آورند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی صبح امروز در نشست مسئولان دفاتر، کارشناسان پیگیری و هماهنگی و مسئولان دبیرخانه معاونت ها و ادارات کل ستادی و ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانها ضمن تبریک ایام دهه فجر به نامه 53 امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه که خطاب به مالک اشتر برای انتصابش به والی مصر است، اشاره کرد و اظهارداشت : این نامه دارای 157 فراز است که فرازهای 87 تا 94 آن، مربوط به نویسندگان و منشی هاست که می تواند منشوری برای عملکرد مسئولان دفاتر ادارات باشد.
 
وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع تصریح کرد : مردم در مراجعه به ادارات، اولین شخصی را که ملاقات می کنند، مسئولان دفاتر هستند که وظیفه دارید ضمن حفظ احترام و رعایت ادب در گفتمان و ارتباط مردمی ، پاسخگوی خواسته ها و درخواست های آنان باشید و البته این معنای برآوردن تمام خواسته ها نیست.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه توجه به اولویت ها و دوری از روزمرگی باید در دستور کار قرار گیرد ، افزود : برنامه ها و اقدامات ادارات کل را براساس اولویت های سازمان و ادارات تنظیم کنید، زیرا زمانی معاونتی و یا اداره کلی برای انجام برنامه ای مامور می شود ، وظیفه دفتر آن، اولاتر و بالاتر است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه دارا بودن روابط عمومی و ارتباطات مردمی حسنه مسئولان دفاتر را از نکات برجسته توصیف و تصریح کرد : این سفارش قرآن کریم است که باید با مردم به خوبی و نیکی سخن گفت و عملکرد و فعالیت مسئولان دفاتر به عنوان پیشانی ادارات، بسیار با اهمیت تر است.
 
حجت الاسلام محمدی اضافه کرد : میزان رضایت مردم ، رضایت مسئولان و پیشرفت در امور و فعالیت ها را می توان از شاخص های عملکردی مسئولان دفاتر و دبیرخانه های ستادی و استانی تعریف کرد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف امانتدار واقفین و مردم است ، تصریح کرد : باید با اطلاع رسانی برخی اطلاعات و موارد، موجب جلب اعتماد مردم شویم.
 
وی طولانی شدن سیر مکاتبات و پاسخگویی به درخواست ها و مراجعات مردم را موجب ایجاد آثار مخرب برای سازمان اوقاف توصیف و تاکید کرد : باید با پاسخگویی به موقع به مکاتبات و انتظارات مردم و بویژه مکالمات و تماس های مردمی ، رضایت مندی مردم را بدست آوریم.
 
حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد : مسئولان دفاتر به مثابه چهره و صورت هر دستگاه و مجموعه ای هستند و مردم نیز در برخورد اولیه با هر فردی از چهره و صورت وی درباره عملکرد و رفتارش تصمیم گیری می کنند و بدین منظور مسئولان دفاتر باید با احترام و ادب با مراجعان برخورد کنند.
/2759/